jump to navigation

Αχ αυτοί οι «ανιστόρητοι» Αμερικανοί… Ξέρουν πως με βασιλικό και δυόσμο στόλισε ο Θεός τον κόσμο; Απρίλιος 17, 2008

Posted by mariandr in DIETHNIS POLITIKI, Ελλάδα, Ελληνισμός στον Κόσμο, Ματωμένα Χώματα, Μνήμες του λαού μου, PAGOSMIOPOIISI, PALAIA KIMENA TOU 2008.
trackback

Ξέρουν ή δεν ξέρουν οι Αμερικανοί Ιστορία; Είναι ή δεν είναι ανιστόρητοι; Τους τα διδάσκουν «αλλιώς» στις διπλωματικές Ακαδημίες ή τους τα διδασκουν μια χαρά και αυτοί απλώς διαστρέφουν τα ιστορικα γεγονότα αναλόγως των συμφερόντων τους;

Προ ημερών, φίλος μου μου επεσήμανε πως , στην πρόσφατη Αμερικανική έκθεση του Στέητ Ντιπάρτμεντ για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην Ελλάδα(2008 Μάρτιος ) , οι Πομάκοι, δεν αναγνωρίζονται /αναφερονται ως Τούρκοι! Απορία δική μου: Γιατί να μην το γράφουν αυτό οι Στέϊ-Ντι; Μια χαρά τους συμφέρει και υπό κάθε διασταση..αυτή η ..επιλεκτική γνώση της Ιστορίας! Οι Αμερικανοί, (ασχέτως της πρόσφατης ΕΣΚΕΜΜΕΝΗΣ Μπουρδολογίας του κυρίου Ντάνιελ Φριντ περί μακεδονικής γλώσσας) γνωρίζουν άριστα Ιστορία και ενίοτε γνωρίζουν και πώς να την επαναλαμβάνουν… Μια Πομακική κοινότητα στη Θράκη μη τουρκική, καθόλου δεν ενοχλεί τα πραγματικα/ υποθετικά/κατα φαντασίαν δική μας/ και μη/ σχέδιά τους για τη Βαλκανική.

Εξηγούμαι θυμίζοντας σας φίλοι Λημεριάζοντες και μη χολοσκάζοντες την Ιστορία (την οποία, επαναλαμβάνω , γνωρίζουν ΑΡΙΣΤΑ οι Αμερικανοί ,και οι οποίοι, ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΛΥΣΗ ΚΑΙ ΠΛΕΥΡΑ ΤΩΝ ΖΗΤΗΜΑΤΩΝ ΟΠΩΣ ΕΜΕΙΣ ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΚΑΘΟΛΟΥ «ΠΡΟΒΑΤΑ» ΚΙ «ΑΜΕΡΙΚΑΝΑΚΙΑ» ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ).

Ας μιλήσουμε λοιπόν για Πομάκους ώστε να κατανοήσουμε για ποιους λόγους το Στέητ Ντιπάρτμεντ αποφάσισε να μη τους «δωρίσει» στην έκθεσή του αυτή στους Τούρκους.

Οι Πομάκοι είναι γηγενείς και κατάγονται από αρχαία θρακικα φύλα. Ο Μωαμεθανισμός τους γίνεται ομαδικα΄, επί Μωάμεθ Δ , μεταξύ των ετών 1660-1672. Από τους «Κώδικες Φιλιπουπόλεως» μαθαίνουμε ότι ο μητροπολίτης Γαβριήλ, προσπάθησε -μάταια-να αποτρέψει τον εξισλαμισμό τους, ενώ κατεδαφίστηκαν 218 εκκλησίες και 336 παρεκκλήσια. Με την Οθωμανική Αυτοκρατορία στα Βαλκανια κυρίαρχη, ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΕΝΑΣ ΕΝΙΑΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΝ 19ο ΑΙΩΝΑ. Τί σήμαινε αυτό;

-Ότι οι Χριστιανοί υπήκοοι της Αυτοκρατορίας άρχισαν να μετακινούνται και έφθασαν φυσικά και στη Θράκη. Μάλιστα, «κατά τον Ντάγκλας Ντάκιν, τα τελευταία χρόνια της Τουρκοκρατίας, η έννοια των επιθέτων «Ρωμηος», «Βούλγαρος» και «Βλάχος», συνδεόταν περισσότερο με την πολιτισμική κατανομή της εργασίας, παρά με εθνοτικές ταυτότητες, ενώ, ο χαρακτηρισμός «Βούλγαρος», ήταν συνώνυμος με την κατώτερη αγροτική κουλτούρα. Η άποψη αυτή επιβεβαιώνεται και στο χειρόγραφο που έγραψε ο Παίσιος Χιλανδαρίου το 1762 με τίτλο «Σλαβοβουλγαρική ιστορία περί βουλγαρικών λαών, βασιλέων, αγώνων», όπου καλούνται να μην ντρέπονται όταν αποκαλούνται Βούλγαροι. Αντιθέτως, ο όρο»Ελληνας»,χρησιμοποιόταν για να δηλώσει όλους όσους ανήκαν στη μεσαία αστική τάξη της Μακεδονίας και των Βαλκανίων. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των Βλάχων του Κρουσόβου που ήταν οι πιο ενθουσιώδεις Ελληνες και αφοσιωμένοι στο Οικουμενικό πατριαρχείο , μιλούσαν ελληνικά στους δημόσιους χώρους και ήταν ευτυχείς να εκλαμβάνται ως Ελληνες( MILENCO FILIPOVIC, Among the people, native yugoslav Ethnography, Michigan1982).

ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΜΩΣ: Ποιος ο ρόλος των Πομάκων στον Ρωσοτουρκικό πόλεμο του 1877;

Απάντηση: Το Μάϊο του 1876, Σερβοι και Βούλγαροι επαναστατούν κατά του σουλτάνου , οι μεν Σερβοι συνθηκολογούν το Νοέμβριο, οι δε Βούλγαροι σφάζονται σε βαθμό που συγκινείται η διεθνής κοινή γνώμη. Οι Ροδοπαιοι Μουσουλμάνοι, συμμετεχουν στις φρικαλεότητες και ειδικά στα μπατάκ τη Ροδόπης μαζί με βασιβοζούκους. Αυτά τα γεγονότα στάθηκαν αφορμή για να ξεσπάσει ο ρωσοτουρκικός πόλεμος τον Απρίλιο του 1877 και να προελασουν τα ρωσικα στρατεύματα στη Θράκη, προκαλώντας ¨χάος» κατά τη μαρτυρία του Ελληνα προξένου στη Φιλιπούπολη, Αθανασίου Ματάλα, που ελεγε ότι πρωταρχικό μέλημα των Ρώσων ήταν η παντελής εξόντωση Ελλήνων και Οθωμανών της Θράκης.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πώς αντέδρασαν οι Πομάκοι;

(ενδιαφέρουσα η ψυχοσύνθεση -τους, αυτή η Ροδοπαία…)

Αποφάσισαν να πολεμήσουν για την ανεξαρτησία τους.

ΕΡΩΤΗΣΗ: και ποιοι τους παρεκίνησαν;;;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: ΟΙ ΑΓΓΛΟΙ!

Συγκεκριμένα, σύμφων αμε τα αρχεία του Ελληνικού ΥΠΕΞ, κατά τον Αρ Παπαδόπουλο, υποπρόξενο στην Καβάλα, στις 10 Ιουνίου του 1878, Αγγλοι, Πολωνοί, Ούγγροι, έσπευσαν στη Ροδόπη ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΟΠΛΙΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΠΟΜΑΚΟΥΣ. Στις 14 Ιουνίου, έφτασε αγγλικό πολεμικό στο Πόρτο Λάγος με ευρωπαϊκή αποστολή … για να έρθουν σε επαφή με τους επαναστατημένους πομάκους, ΠΟΥ ΖΗΤΗΣΑΝ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΙΛΗΦΘΟΥΝ ΣΤΗ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ.Μετά τις 26 Ιουλίου, η κατασταση περιπλεκόταν στη Θράκη. Οι συμμορίες αναστάτωναν τους κατοίκους. ΤΕΛΙΚΑ ΟΙ ΠΟΜΑΚΟΙ ΤΟΥ ΚΑΖΑ ΔΡΑΜΑΣ ΙΔΡΥΣΑΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΑΠΟ 21ΧΩΡΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΤΗΡΗΘΗΚΕ ΩΣ ΤΗ ΒΙΑΙΗ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗ Α. ΡΩΜΥΛΙΑΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 1885.


Από το 1885 και μετά: η Βουλγαρία δια της Εξαρχίας επιδίδεται σε αγώνα εκβουλγαρισμού των Πομάκων.

Στο διάστημα 1912-1918, Ελληνες, Πομακοι, Οθωμανοί, δεχονται πιέσεις για να εκβουλγαριστούν. Ειδικα΄οι Πομάκοι, στη διάρκεια του Α Παγκοσμίου Πολέμου, είδαν τους Βουλγάρους να καταλαμβάνουν πομακικές περιοχές, να γκρεμίζουν τεμένη και ..

ΕΡΩΤΗΣΗ: ΠΩΣ ΑΝΤΕΔΡΑΣΑΝ ΟΙ ΠΟΜΑΚΟΙ;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: 31-12-1918, 8 πομάκοι βουλευτές της βουλγαρικής βουλής(η δυτική Θράκη ήταν ακόμα βουλγαρική) ζήτησαν από το ΓΑΛΛΟ ΣΤΡΑΤΗΓΟ D ESPERAY ΝΑ ΑΠΑΛΛΑΓΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΝΤΑΧΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΧΩΡΟ.

4-12-1918, ξεκινά η κατάληψη της Θράκης

14-11-1919 , η Βουλγαρία μεταβιβάζει τα δικαιώμάτα της στη Θράκη στους Συμμάχους και η επικράτεια ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΔΙΑΣΥΜΜΑΧΙΚΗ ΘΡΑΚΗ ΚΑΙ ΕΠΡΟΚΕΙΤΟ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΑΠΕΙ ΣΕ ΓΑΛΛΙΚΟ ΠΡΟΤΕΚΤΟΡΑΤΟ.

Το 1919, έγινε η τρίτη προσπάθεια των Πομάκων να αυτονομηθούν με διενέργεια δημοψηφίσματος στον Εχίνο. ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΖΗΤΗΣΑΝ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.ΧΑΡΗ ΣΤΟ ΧΑΡΙΣΙΟ ΒΑΜΒΑΚΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟ, Η ΔΙΑΣΥΜΜΑΧΙΚΗ ΘΡΑΚΗ ΕΝΣΩΜΑΤΩΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΙΣ 14 ΜΑΙΟΥ ΤΟΥ 1920.

17 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 1923, ΛΩΖΑΝΝΗ : ΟΙ ΠΟΜΑΚΟΙ ΠΟΥ ΖΟΥΣΑΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ ΔΥΤΙΚΑ ΤΟΥ ΝΕΣΤΟΥ ΑΝΑΧΩΡΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ.

Στην Ανατολική Θράκη, ο ελληνικός στρατός ετοιμαζόταν για νέες μάχες, και το σύνθημα του παππού του σημερινού Πάγκαλου (που έλεγε του ανέμου στα Ίμια να φυσήξει να παέι πιο κει η σημαία), ήταν:»στο Βόσπορο ή Θάνατος». Τότε,

ενας ΦΟΥΑΤ ΜΠΕΗΣ ΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΚΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ, ΚΑΤΑΡΤΙΣΕ ΤΟΥΡΚΟΒΟΥΛΓΑΡΙΚΟ ΘΡΑΚΙΚΟ ΚΟΜΙΤΑΤΟ ΓΙΑ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΠΟΜΑΚΟΥΣ ΩΣ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ ΣΤΑ ΝΩΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΠΛΗΝ ΟΜΩΣ ΟΙ ΠΟΜΑΚΟΙ ΑΡΝΗΘΗΚΑΝ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΝ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΕΠΕΣΕ ΣΤΟ ΚΕΝΟ.

Β ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ: οι Πομακοι βιώνουν νέο εκβουλγαρισμό και τον εμφύλιο…

1946: ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΙΡΗΝΗΣ ΤΩΝ ΠΑΡΙΣΙΩΝ= η τελευταία προσπάθεια ΑΥΤΟΝΟΜΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΟΜΆΚΩΝ : ΟΙ ΧΑΜΔΗ ΧΟΥΣΕΙΝ ΦΕΧΜΗ ΜΠΕΗΣ , ΠΡΩΗΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ ΚΑΙ Ο ΧΑΚΚΗ ΣΟΥΛΕΙΜΑΝ ΜΠΕΗΣ ΓΑΙΟΚΤΗΜΟΝΑΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ, ΖΗΤΗΣΑΝ ΜΕ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΗΝ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΟΜΑΚΩΝ ΤΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΩΣ ΛΑΟΥ ΙΣΟΤΙΜΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ. Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΖΗΤΗΣΕ ΤΟΤΕ ΣΥΝΟΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣΠΟΥ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΔΕΚΤΗ.

ΚΑΙ ΈΧΕΙ ΚΑΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΛΗΜΕΡΙΟΥ:

ΟΙ ΔΥΟ ΑΝΔΡΕΣ ΜΕΤΕΒΗΣΑΝ ΣΤΗ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ ΠΡΟΣΠΑΘΩΝΤΑΣ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΖΗΤΗΜΑ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΟΗΕ ΚΑΙ ΠΡΟΚΑΛΩΝΤΑΣ ΤΟ ΕΝΤΟΝΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΩΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΚΑΙ ΡΑΔΙΟΦΩΝΩΝ. ΟΙ ΔΥΟ ΑΝΔΡΕΣ ΠΑΡΕΜΕΙΝΑΝ ΣΤΙΣ ΗΠΑ ΜΕ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΧΡΗΜΑΤΑ, ΗΠΑ, ΟΗΕ, ΕΛΛΑΔΑ ΑΔΙΑΦΟΡΗΣΑΝ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΕΠΕΣΤΡΕΨΑΝ , ΕΠΕΣΤΡΕΨΑΝ ΕΝΔΕΕΙΣ…

Ανέτρεξα στην Ιστορία και έθεσα επίτηδες κεφαλαία, σε κάποια σημεία, γράμματα, θέλοντας να επισημάνω το γιατί οι Αμερικανοί ενδιαφέρονται ακόμα και σήμερα να τα γνωρίζουν όλα αυτά τα ..»κεφαλαία» και , ναστε σιγουροι φίλοι λημεριώτες,πως τα γνωρίζουν! Και επειδή τα γνωρίζουν, καθόλου δεν τους χαλάει σε μια αυριανή …»διασυμμαχική’ ή καλύτερα «πολυπολιτισμική βαλκανική», ΄σε μια πολυπολιτισμική Μακεδονία με πρωτεύουσα τη Θεσσαλονίκη, να υπαρχει και μία Πομακική κοινότητα ή, ακόμα καλύτερα , μια ..Ροδοπική επικράτεια.. Τα μπαλαντέρ και τα εναλλακτικα σχέδια πάντα χρειαζονται και τίποτε και κανείς δεν πρέπει να υποτιμάται. Αλλωστε, -ΙΔΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ, «…σήμερα επιχειρείται από μια μερίδα ερευνητών η καθιέρωση του όρου Ροδοπαίοι, νεολογισμός που προσδίδει καθαρά τοπικό χαρακτήρα και όχι φυλετικό-εθνοτικό, δεδομένου ότι η πλειονότητα των Πομακων, ζει , καταγεται και διατηρεί σχεσεις με τον τόποκαταγωγής στη Ροδόπη» (Κόκκας-Κωνσταντινλιδης-Μεχμετάλης: Τα Πομακοχώρια της Θράκης, εκδόσεις Οδυσσέας).

Αν πάλι, πουν ορισμένοι «μα τί συζητάμε τώρα; Οι Πομακοι είναι αμελητέα ποσότητα», ε, τότε να δεχτούμε ότι οι Στέϊ-Ντι είπαν να μας «πετάξουν » και μας ένα κοκκαλάκι, και αφού δεν έχει καμία σημασία αυτή η «αμελητέα ποσότητα», είπαν να μην την χαρίσουν κι αυτήν , την αμελητέα, στους Τούρκους. Είναι όμως έτσι; Τίποτα δεν γράφεται για συναισθηματικούς λόγους σε μια έκθεση Στέϊ-Ντι. χώρια ότι οι σκαπανείς και συντάκτες τέτοιων εκθέσεων, «κοιτούν» κάτι χρόνια μπροστα…

Εγώ προτείνω παντως, επειδή θεωρώ άκρως επίκαιρη την ιστορία που σας θύμισα πιο πάνω περί Πομάκων και όχι μόνο, και επειδή «βλέπω» τη Βαλκανική των ΗΠΑ να απαρτίζεται από ανθρώπους που θα λειτουργούν με όρους «πολιτιστικής κατανομής στην εργασίỨκαι όχι ως κάτοχοι «εθνοτικής ταυτότητας» που λέγαμε πιο πάνω, προτείνω λοιπόν να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε , πώς να… διαπραγματευτούμε την αφομοίωση όλων αυτών των κοινοτήτων και μειονοτήτων στη «νέα», «πολυπολιτισμική Χερσόνησο» , καθιστώντας τις «επαρχίες» της νέας Ελλάδας η οποία φυσικά , θα έχει μικρότερη εδαφική επικράτεια (αφού οι ..κοινότητες και μειονότητες θα της εχουν στερήσει εδαφη) αλλά θα έχει το προνόμιο να βλέπει όλους τους Βαλκάνιους να μιλούν Ελληνικά , να χαίρονται να λέγονται «ελληνες¨σαν εκείνους του 1760. Φυσικά, η πρότασή μου προϋποθέτει να συμμαχήσουμε με τους Αμερικανούς, για να μην πω να τους ευχαριστήσουμε κιόλας , όπως κάναμε στα Ίμια. Διότι, για να μιλούν Ελληνικά οι Βαλκάνιοι μιας ρωμέϊκης «αυτοκρατορίας» στο νέο αιώνα και να ζουν σε μια νέα εδαφική πραγματικότητα, χρειαζεται πρώτα ανακατανομή συνόρων. Καλώς λοιπόν πράττει ο κύριος Ντάνιελ Φριντ και μιλάει περί ..μακεδονικής γλώσσας και δημιουργεί εθνικισμούς από κει που δεν υπαρχουν, γιατί με τους εθνικισμούς και τους αλυτρωτισμούς,θα ξεσπάσει πόλεμος ! με τον πόλεμο, θα αλλάξουν και τα σύνορα, θα γίνει ανακατανομή εδαφών και επαναχάραξη ορίων, και τότε ο Ελληνισμός ή το «νέο ρωμέϊκο’ θα άρχει (μετά και από τις επιτυχείς, όπως προείπα , διαπραγματεύσεις μας με τους Αμερικανιούς) σε ένα νέο , βαλκανικό , «ενιάιο οικονομικό χώρο ελεύθερης μετακίνησης», όπως δηλαδή συνέβη το 19ο αιώνα ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΘΡΑΚΗ (να και ο «τουρκοσκοπιανός άξονας των ημερών μας στο μειονοτικό…)

Αυτό θελουμε; Μια νέα, ρωμέικη αυτοκρατορία; Ισχυρή πολιτισμικα και οικονομικά; (διαβαζα κάτι που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί παρεμφερές ετσι κι αλλιώς σε ενα πρόσφατο άρθρο του Τηλέμαχου Μαρατου στην «Εστία»)Οκ.

Πώς θα την φτιάξουμε άνευ πολέμων; Εχετε δει σύνορα να χαραζονται χωρίς να χυθεί αίμα;

Και πώς θα φτάσουμε σε πόλεμο;

Διά αφορμών και προκλήσεων και προπαγάνδας και εθνικιστικών ιαχών

Και ποιος θα το αναλάβει το δύσκολο αυτό έργο;

Οι ΗΠΑ !

Αρα , γιατί αντιπαθούμε τις ΗΠΑ που μας ¨οδηγούν» σε αυτό που ..εμείς ονειρευόμαστε;

και γιατί τους λέμε ανιστόρητους τους ανθρώπους;

και γιατί βρίζουμε τους εθνικιστές αφού αυτοί είναι εργαλείο γαι την οικοδόμηση ενός μελλοντικού οικονομικού πολυπολιτισμικού ανατολικοβαλκανικού χώρου;

Ελεος! Φυσικά και δεν θα προτείνω ποτέ τίποτε από τα προηγούμενα! Ανήκω σε μια πολύ μικρή μειονότητα ανθρώπων, που χαρακτηρίζονται, από τους μεν εθνικιστές ως «διεθνιστές», από τους μεν «διεθνιστές¨ως «εθνικιστές»! Κι αυτό, γιατί θυμάμαι , εγώ καιτα λίγα μέλη της δικής μου «μειονότητας», πως κάποτε οι πρόγονοί μου έστησαν μια Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, μια «ρωμεϊκη» για να το πω απλούστερα, με έμβλημα της το Δικέφαλο! Κι επειδή το θυμαμαι αυτό και απαιτώ να το γνωρίζουν και να το σέβονται και να το θυμούνται και τα παιδιά μου, χαρακτηρίζομαι Εθνικίστρια!

Κι επειδή, δεν επιθυμώ ΚΑΝΕΝΑΝ ΠΟΛΕΜΟ (η πρόγονή μου Αντιγόνη θάφτηκε ζωντανή γιατί χαλούσε τη μαγιά λέγοντας «Ουτοι συνεχθειν αλλα συμφιλειν εφυν») και δεν μ αρέσει καθόλου μα καθόλου η προοπτική αλλαγής των ελληνικών συνόρων, χαρακτηρίζομαι μαζί με τους λιγοστούς «διεθνίστρια’, αφού δεν παλεύω λέει για να παρω πίσω ό,τι μου ανήκε στο παρελθόν.

Ξέρω πολύ καλά, πως με αυτά που γραφω σήμερα, προξενώ λύπη και δυσθυμία, σε πολλούς φίλους μου.

-Στους φίλους μου τους Αμερικανούς (σόρυ φίλοι αντιαμερικανοί, αλλά δεν θα μπορούσα να πω τον Λάντεν ή τον Αχμαντινετζάντ φίλους μου, εκτός αν ήμουν σχιζοφρενής! Με όλα τους τα λάθη και τα κοντόφθλαμα τους, οι Αμερικανοί είναι καταδικασμένοι να είναι φίλοι μου και φίλοι μας, γιατί παιδιά της Ευρώπης είοναι που πήραν των οματιών τους και πήγαν πέραν του Ατλαντικού!) που θα σπεύσουν να με αποκαλέσουν «αντιαμερικανή’, αλλά αυτοί θα χάνουν κάθε φορά που θα ανακαλύπτουν αντιαμερικανισμό εκεί που δεν υπαρχει. Θα επαναλαμβάνουν τα ίδια λάθη και θα απομονώνουν τους εαυτούς τους υποτιμώντας και αδικώντας τις ίδιεςτους τις δυνατότητες.

-Στους εθνικιστές, που δεν βλέπουν την ώρα να μπουκάρουν στο Μοναστήρι και να φτάσουν και στην Αδριανούπολη.

-Στους Χριστιανούς , που δεν βλέπουν την ώρα να γίνεται ο Βαρθολομαίος αρχηγός και κληρονόμος μιας ακόμα Ρωμέίκης ‘αυτοκρατορίας’

-Στους νεοπαγανιστές-συγγνώμη- αρχαιολάτρες, που δεν βλέπουν την ώρα να μπουκάρουν κι αυτοί στο Μοναστήρι ντυμένοι Μεγαλέξανδροι , να σφάξουν ολούθε στη Βαλκανική τους Χριστιανούς και να κάψουν τους Σταυρούς φτιαχνοντας μια «Ρωμαϊκή Μακεδονία» ή μια «ρωμαϊκή Πολιτεία του ελληνισμού»(όπου θα διακηρύττουν ταχα πως πιστεύουν στο χωρισμό θρησκείας και κρατους, στην πραγματικότητα θα διαπιστώνουν απουσία σύνδεσης του αρχαίου με το βυζαντινό πολιτισμό)

-Στους απανταχού της χερσονήσου του Αίμου (γιατί έτσι λέγεται αν θέλουμε να καμωνόμαστε γνώστες της Ιστορίας) πραγματικούς και φαντασιακούς μειονοτικούς επειδή δεν γουστάρω να παραχαρασσεται η Ιστορία και να μου βγαζουν τον έλληνα απόγονο της …μαύρης Αθηνάς

-Στους διεθνιστές (κόκκινους και μη δεν έχει σημασία) που δεν τους αρέσει κανένα σύνορο και συνεπώς ούτε και τα τωρινά σύνορα, και άρα είμαι ..εχθρός τους αφού εμένα μου αρέσουν αυτά που έχει η πατρίδα μου τώρα (και «αλλα σύνορα’ θα μου άρεσαν μόνο αυτά που μου κλεψαν πρόσφατα, αλλα΄είμαι ανωτερος άνθρωπος και δεν μιλάω για αυτά, το βουλώνω…)

-Στους αναρχικούς (αν υπαρχουν πια τέτοιοι) γιατί αυτοί πιστεύουν ότι το Αιγαίο ανήκει στα ψάρια του, αλλά αυτό ονομαζεται αναρχοκαπιταλισμός και όχι αναρχισμός, και επίσης, αλλο το Αιγαίο του αναρχικού και άλλο του Βενέζη όπως το περιέγραφε στην Αιολική του Γη.

-Στον πατέρα μου και στη μάνα μου γιατί θα φοβούνται ότι θα μου την «πουν» με διάφορους τρόπους όλοι οι προαναφερθέντες: οι Αμερικανοί, οι διεθνιστές, οι παγανιστές, οι χριστιανοί, οι αναρχικοί, οι εθνικιστές οι οι οι …

-Μόνο οι Ολυμπιακοί για να είμαι ειλικρινής δεν έχω αποφασίσει αν θα μου την πουν με αυτά που υποστηρίζω.

Αλλά, κάποτε , η αλήθεια του καθενός πρέπει να λέγεται («με οποιοδήποτε τίμημα» ,έγραφε το Δ.Σ του Λημερίου στο Λημέρι πριν καιρό) και η προσωπική έκθεση (μου-σου του) θα πρέπει να μην λαμβάνει υπόψη της καποια στιγμή το κόστος της ενδεχόμενης στενοχώριας. Με άλλα λόγια, δεν με στενοχωρεί αν σας στενοχωρώ φίλοι αυτή τη στιγμή. Με όλη την αγάπη και το σεβασμο που σας έχω, καμία απολύτως αγωνία δεν έχω για το μέλλον της πατρίδας μου και κανένα απολύτως ενδιαφέρον και κίνητρο δεν βρίσκω στο να συμφωνήσω ή να διαφωνήσω με την καθε «κατηγορία» ανθρώπων που δηλώνουν σώνει και καλά, μια ¨ετικέττα»: αμερικανού, αντιαμερικανού, αναρχικού, εθνικιστή. Με ενδιαφέρει απλώς στο βαθμό που με αφορά, να καταγράφω αυτό που εγώ με τη δική μου γκλάβα εισπράττω ως «αλήθεια’, όπου και αν τη συναντώ και την αντιλαμβάνομαι. Από κει κι ύστερα, έχω τέτοια και τόση πεποίθηση (αλαζονική ή διεστραμμένη; μπορεί!)ότι το ελληνικό γονίδιο, με όλες τις επιχειρούμενες μεταλλάξεις του, είναι τόσο καταδικασμένο να επιβιώνει υπό την όποια εξωτερική κατασταση και να άρχει και στο τέλος υπό μορφές μάλιστα που εκείνο επιλέγει, ώστε δεν νιώθω να με απειλεί τίποτε και κανείς!

Ρομαντικό ή ουτοπικό, τρελλό ή λογικό, αυτό είναι το δικό μου πιστεύω ως πολίτη αυτής της γης, μιας γης που αυτή τη στιγμή ΥΠΟΦΕΡΕΙ λόγω των κλιματικών αλλαγών και μεις ασχολούμαστε με τα 700χιλιάδες σενάρια και σχέδια Αμερικανών και μη, ξένων και εγχωριων, που δεν μπόρεσαν να αντιληφθούν ότι υπάρχει μια παράμετρος που τα ανατρεπει όλα τα βαθυστόχαστα και τα καλά μελετημένα, και αυτή είναι η παράμετρος που λέγεται ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΟ. Συνώνυμο της λέξης ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΟ είναι η λέξη ΘΕΟΣ αλλά,είμαι σίγουρη πως θα με παρετε με τις πατάτες αν τη ξεστομίσω, για αυτό θα σας το πω αλλιώς: ΑΛΛΑΙ ΑΙ ΒΟΥΛΑΙ ΑΝΘΡΩΠΩΝ< ΑΛΛΑ ΔΕ Ο ΘΕΟΣ ΚΕΛΕΥΕΙ! Δηλαδή,

Τί κι αν οι Σκοπιανοί βλακίζουν ασυστόλως;

Τί κι αν το Στέητ Ντιπάρτμεντ ταχει κάνει σαλάτα ρώσικη και το λέω μετά μεγάλης μου πικρίας;

Τί κι αν οι τιμές των τροφίμων ανεβαίνουν και το ασφαλιστικό μας καίει και μας λιώνει;

τί κι αν οι Τούρκοι παραμένουν κακομαθημένα παιδιά αν και σε κλιμακτηριο ευρισκόμενοι;

Τί κι αν ο Χριστόδουλος έφυγε ή τί κι αν ο Ανθιμος -δυστυχώς για καποιους-εξακολουθεί να ζει;

Τί κι αν οι Αμερικανοί φτιάχνουν και αναγνωρίζουν ή εξαφανίζουν μειονότητες κατά βούληση;

Τί κι αν με εχουν πρήξει Ελληναράδες με ποιήματα για τη Μακεδονία λες και δεν τα διαβασα ποτέ μου

τί κι αν μου στέλνουν συμπαθείς συνταξιούχοι «τα αληθη γεγονότα» λες και δεν διδαχθηκα Ιστορία ή λες και οι Αμερικανοί δεν ξέρουν ιστορία και περιμένουν από τις επιστολές μας να τη μαθουν

τί κι αν ορισμένοι «προοδευτικοί» αναθεωρητές θέλουν να μπω και να μπουν και τα παιδιά μου στην παγίδα του «διαλόγου’ και της «αποκαταστασης¨των πολιτικών και κοινωνικών ¨ενοχών»΄και λοιπών τριχων κατσαρών;

τί κι αν κάτι καραπλεγματικοί , είναι τόσο ανίκανοι να δοκιμασουν μια σχεση, ώστε εχουν το θράσος να με βρίζουν εξηνταφευγα και  στην ηλικία άνθρωποι (γιατί δεν συμφωνώ στο να προσυμφωνούν στη συμφωνία για τη σύναψη ενός αρχικού συμφώνου που θα καθορίζει με αμοιβαία συμφωνία τους όρους υπό τους οποίους ένας σύντροφος θα μπορεί να λέει στον αλλο σύντροφο- όπως ο μουσουλμανος τρεις φορές- «σε χωρίζω’ και μετά θα σκίζει το συμφωνητικό που συμφωνηθηκε… κι ωστόσο θα κατοχυρώνεται …νομικά η..κοπέλα …η οποία θα μπορεί να πάρει τα περιουσιακα στοιχεία του καλού της όταν εκείνος την παρατήσει, <δηλαδή το λαπτοπ του… γιατί ξεβράκωτος θαναι οπωσδήποτε, τίποτε αλλο περουσιακό δεν θα έχει , αφού , είναι σαφές ότι ουδείς πλούσιος γιάπις σύντροφος και καμία καριερίστα συντρόφισα δεν δίνει δεκάρα για συμφωνητικά τετοια όταν έχει τη τσέπη του-της γεμάτη… Εδώ χωρίζουμε και ούτε τα δικά μας πράγματα δεν παίρνουμε πίσω και λέμε «στα χαρίζω’…>

τί κι αν η Βροχοπούλου το χει βάλει αμέτι μου χαμέτι να ξεφτιλίσει το γυναικείο φύλο;

τί κι αν ακόμα και τα κτίρια θα πρεπει να εχουν κι αυτά ενεργειακή κάρτα όπως εγώ εχω την πιστωτική μου;

Για μένα, μετά το Θεό που προσκυνώ και του Αιγαίου τα δώρα που απολαμβάνω, μία είναι η πραγματική μου έγνοια. Να μη ξεχνάω κάθε πρωί να σιγοτραγουδώ το Γκάτσο. Αυτόν που μου χάρισε το δώρο της ανακάλυψης του Ελληνισμού, του Οικουμενισμού, του Ερωτα και της Αγάπης με τους στίχους αυτούς:

Με βασιλικό γιαρέμ γιαρέμ και δυόσμο
στόλισε ο θεός γιαρέμ γιαρέμ τον κόσμο
μα’ ρθε συννεφιά γιαρέμ γιαρέμ και μπόρα
κι έπεσε κακό γιαρέμ γιαρέμ στη χώρα.
Τώρα το παιδί γιαρέμ γιαρέμ μονάχο
μοιάζει σάν πουλί γιαρέμ γιαρέμ σε βράχο
τέτοιο ξαφνικό Χριστέ Χριστέ Χριστέ μου
νά μήν ξαναδώ ποτέ ποτέ ποτέ μου.
Με της ομορφιάς γιαρέμ γιαρέμ τον ήλιο
σου χτισα κι εγώ γιαρέμ γιαρέμ βασίλειο
μα ρθανε καιροί γιαρέμ γιαρέμ και χρόνοι
κι έγινε καπνός γιαρέμ γιαρέμ και σκόνη.
Κι έμεινε η καρδιά γιαρέμ γιαρέμτο στάχυ
τέτοια συμφορά Χριστέ Χριστέ Χριστέ μου
νά μήν ξαναδώ ποτέ ποτέ ποτέ μου.
Με του φεγγαριού γιαρέμ γιαρέμ τ αγιάζι
τ όνειρο χαρές γιαρέμ γιαρέμ μοιράζει
μά στην ξαστεριά γιαρέμ γιαρέμ της μέρας
γίνεται φτερό γιαρέμ γιαρέμ κι αγέρας.
Τώρα στου ματιού γιαρέμ γιαρέμ την άκρη
θάλασσα κυλά γιαρέμ γιαρέμ το δάκρυ
τί να πώ και γώ Χριστέ Χριστέ Χριστέ μου
που μαι σάν πουλί πουλί τ ανέμου.
Advertisements
Αρέσει σε %d bloggers: