jump to navigation

Πήτερ Γεωργιόπουλος: «πολλοί κάνουν συμφωνίες χωρίς λογική» Ιουνίου 13, 2008

Posted by mariandr in Διεθνής Οικονομία, Ελληνισμός στον Κόσμο, PAGOSMIOPOIISI, PALAIA KIMENA TOU 2008.
trackback

Επιμέλεια: ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΥ

Στα 47 του χρόνια, ο Ελληνοαμερικανός Πήτερ Γεωργιόπουλος, πλοιοκτήτης και πρόεδρος τριών ναυτιλιακών εταιρειών εισηγμένων στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, μπορεί να δηλώνει υπερήφανος καθώς κατάφερε να γίνει «ο άνθρωπος των 2 δις δολαρίων». Μόνο που αυτό δεν συνιστά επαρκή λόγο για να αποφασίσουν οι «Φαϊνάνσιαλ Τάϊμς» να παρουσιάσουν το προφίλ του στις σελίδες τους: «Εμείς επιλέξαμε τον Ελληνοαμερικανό Πήτερ Γεωργιόπουλο ως τον τελευταίο των συνεντευξιαζόμενων από την εφημερίδα μας που θεωρούμε ότι ηγούνται όντως της παγκόσμιας ναυτικής βιομηχανίας», σημειώνει η έγκριτη εφημερίδα.

Ο Γεωργιόπουλος , που ξεκίνησε την καριέρα του χωρίς να είναι γόνος εφοπλιστικής οικογένειας, θεωρείται σήμερα ο κατεξοχήν ευρωπαίος εφοπλιστής που μπόρεσε να αναθερμάνει το αμερικανικό επενδυτικό ενδιαφέρον για τη ναυτιλία. Ο χαρακτηρισμός της οικονομικής εφημερίδας «ψυχρός» και «ηγετική φυσιογνωμία στο χώρο της παγκόσμιας ναυτικής βιομηχανίας»δεν είναι υπερβολικός αν σκεφτεί κανείς ότι ο ελληνοαμερικανός αυτός πήρε το ρίσκο να πουλήσει μέσα σε ένα χρόνο 30 πλοία από το στόλο του μόνο και μόνο επειδή «ήθελε να ξεφορτωθεί τα πλοία που δεν διέθεταν διπλό τοίχωμα».

Ναυλομεσίτης αρχικά, τραπεζίτης επενδύσεων στη συνέχεια, ο Γεωργιόπουλος δεν διστάζει να πει πως δεν ερωτεύεται τα πλοία του, τα βλέπει ως αντικείμενα διαπραγματεύσεων και αγοραπωλησιών. Δημιούργησε την πρώτη ναυτιλιακή εταιρεία του το 1997, έγινε πρόεδρος της universe tankships και από κείνη τη στιγμή και μετά μπόρεσε να προσεγγίσει πετρελαϊκούς κολοσσούς σαν τη Chevron Texaco και τη Koweit Petroleum.

-Κάποιοι ανταγωνιστές κάνουν συμφωνίες χωρίς καμία λογική», δηλώνει ο ίδιος: «Τις κάνουν για λόγους ανάδειξης της αυτοκρατορίας τους ή γιατί θέλουν να κάνουν κάποιους πελάτες τους ευτυχισμένους. Δεν το κάνουν για να προσφέρουν χρήμα στους μετόχους».

Την άποψή του αυτήν, ο δαιμόνιος δισεκατομμυριούχος βασίζει στη διαπίστωση πως, πολλοί εφοπλιστές αγοράζουν πλοία σε μεγάλη τιμή , μόνο και μόνο επειδή εκμεταλλεύονται τα υψηλά ναύλα: «Θα είναι η απόδοση των πλοίων αυτών η ίδια όμως σε ορίζοντα μιας πενταετίας;» αναρωτιέται , δικαιολογώντας έτσι την άποψή του για «συμφωνίες χωρίς λογική».

Advertisements

Σχόλια»

No comments yet — be the first.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: