jump to navigation

Η εκπαίδευση των «επιτυχημένων» Νοέμβριος 10, 2008

Posted by mariandr in Επιστήμη, Κοινωνία, PAGOSMIOPOIISI, PALAIA KIMENA TOU 2008.
trackback

Έπρεπε να γυρίσει ο κόσμος ανάποδα εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, ώστε να αντιληφθούν ορισμένοι ότι ο στόχος του σχολείου δεν περιορίζεται στη διασύνδεση της αγοράς με τη γνώση, αλλά είναι πρωτίστως ανθρωπιστικός: «Γιατί μορφώνουμε τα παιδιά μας; Για να επικαλούνται αργότερα την υλιστική συλλογιστική τους ή για να μετρούν τα χρόνια των σπουδών τους σε δολάρια; Ο πρώτος λόγος θα έπρεπε να είναι ανθρωπιστικός.


Στέλνουμε τα παιδιά σχολείο για να προσφέρουν αύριο στην κοινότητα, για να διαμορφώνουν υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις…Τι κατάφερε αυτή η καπιταλιστική δίψα στην εκπαίδευση των «επιτυχημένων»;Αναρωτιέται ο Μπρους Φούλερ, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϋ, υπενθυμίζοντας ότι ο πρώτος που συνειδητοποίησε την πολιτική ωφέλεια από την απόσπαση οικονομικού οφέλους χάρη στην εκπαίδευση, ήταν ο Μπιλ Κλίντον: « ..ως κυβερνήτης του Άρκανσας, στη δεκαετία του 1980, συνέδεσε τους Δημοκρατικούς με τις επιχειρήσεις και την εκπαίδευση, πιέζοντας την τελευταία σε σαφή οικονομικό προσανατολισμό..»

Ωστόσο, «σύμφωνα με το πανεπιστήμιο του Σικάγο, οι εξειδικευμένοι κατά τα λοιπά τεχνικοί και επιστήμονες , οι εξπέρ των νέων τεχνολογιών, δεν μπορούν να επικοινωνήσουν μεταξύ τους, είναι ανίκανοι να εκφραστούν και τους διέπει υπαρξιακό κενό».

Ποιες αξίες τους προσέφερε η σχολική εκπαίδευση; Για τον Μπρους Φούλερ, «η κατρακύλα της Γουόλ Στριτ, συνδεδεμένη με σκοτεινούς τρόπου δανεισμού και αδιαφάνεια στη λειτουργία, αποκαλύπτει την ηθική χρεοκοπία αυτών που θέλουν να λέγονται «θεσμοθέτες και θεσμοί». Όμως, καταλήγει ο Φούλερ, «ο οικονομικός διαφωτισμός έπεται του ηθικού»…

Επιμέλεια: ΜΑΝΔΡΟΥΤΣΟΥ, 31-10-08

Advertisements
Αρέσει σε %d bloggers: