jump to navigation

Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ Ιουνίου 26, 2009

Posted by mariandr in παλαιότερα κείμενα του 2009, Ελλάδα, Εντυπώσεις, Κοινωνία, Μνήμες του λαού μου.
trackback

Αντιγράφω από το ΕΘΝΟΣ και το ρεπορτάζ του Μ. ΚΟΚΟΛΑΚΗ:

«Αντιδράσεις προκάλεσε στην Κρήτη η δημόσια τοποθέτηση ανώτερης υπαλλήλου – αρχαιολόγου του υπουργείου Πολιτισμού αλλά και ενός συναδέλφου της ιδιώτη, οι οποίοι αμφισβήτησαν ευθέως την ελληνικότητα των Μινωιτών εμφανίζοντάς τους ως… απογόνους των Σημιτών, Εβραίων. Η θεωρία των δύο αρχαιολόγων – ομιλητών

αναπτύχθηκε αναπάντεχα στη διάρκεια μεγάλης συγκέντρωσης του Επιμελητηρίου Ηρακλείου παρουσιάζοντας την έκδοση «Κρητών Επιχειρείν», στην οποία καταγράφεται διαχρονικά η ενασχόληση των Κρητών με το εμπόριο από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Στην ομιλία της ενώπιον τοπικών αρχών και πλήθος κόσμου, η διευθύντρια του Εθνικού Αρχείου Μνημείων του υπουργείου Πολιτισμού κ. Μεταξία Τσιποπούλου είπε ευθέως ότι οι Μινωίτες δεν ήταν Ελληνες. Αμέσως αντέδρασε ο παριστάμενος πρώην βουλευτής Δημήτρης Σαρρής, ο οποίος έκανε λόγο για διαστρέβλωση της Ιστορίας. Η ίδια, επιτακτικά και με κατηγορηματικό τρόπο, επέμενε στις απόψεις της και μάλιστα για τους ισχυρισμούς της ζήτησε και τη συνηγορία του συνομιλητή της στο πάνελ, νεαρού αρχαιολόγου, επιμελητή της έκδοσης, κ. Κωστή Χρηστάκη. «Είτε αρέσει είτε δεν αρέσει σε κάποιους οι Μινωίτες ήταν σημιτικό φύλο», είπε με κατηγορηματικό τρόπο και ο δεύτερος ομιλητής. Δυσφορία Οι ατεκμηρίωτες απόψεις των δύο ομιλητών προκάλεσαν δυσφορία και προβληματισμό στην τοπική κοινωνία, ενώ το θέμα πήρε διαστάσεις στα ΜΜΕ. «Τέτοιες καινοφανείς απόψεις μπορούν να καταστούν επικίνδυνες, καθώς συνειρμικά μας παραπέμπουν στην πολύ παλιά σιωνιστική προπαγάνδα ότι δήθεν η αρχαία Κρήτη ήταν εβραϊκή. Επίσης ρίχνουν νερό στον μύλο των σκοτεινών εκείνων κύκλων που κατά καιρούς εμφανίζονται και ομιλούν για δήθεν ανεξαρτησία της Κρήτης από την Ελλάδα», αναφέρει σε έγγραφη αναφορά του ο Δημήτρης Σαρρής. Ο ίδιος βαθύς γνώστης της Ιστορίας, στο άρθρο του με τίτλο «Η αλήθεια για τους Μινωίτες» στην τοπική εφημερίδα «Πατρίς», αφού αναφέρεται στα τεκταινόμενα της εκδήλωσης, υπεραμύνεται της ελληνικότητας της Κρήτης και των Μινωιτών καταχωρώντας αποδεικτικά ιστορικά ντοκουμέντα από τη μυθολογία την εποχή του Κρηταγενή Δία, του θεού των αρχαίων Ελλήνων της Μινωικής Εποχής, αλλά και από το βιβλίο του διακεκριμένου Κρητικού ερευνητή – πανεπιστημιακού Θ. Δετοράκη «Η ιστορία της Κρήτης». «Λυπούμαι για τη δημοσιοποίηση τέτοιων θέσεων και απόψεων. Οταν μιλάμε για την Ιστορία θα πρέπει να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί, και ιδιαίτερα όταν κάποιος είναι ανώτερος κρατικός υπάλληλος», δήλωσε με έμφαση ο κ. Σαρρής. Τη δυσφορία του για το όλο θέμα εξέφρασε μιλώντας στο «Εθνος» και ο καλλιτέχνης – γλύπτης Γιάννης Παρμακέλης, ο οποίος ήταν παρόν και αντέδρασε στα λεγόμενα των δύο ομιλητών.»

Αυτό ήταν το δημοσίευμα. Πού εστιάζει η ταπεινότης μου το «πρόβλημα»;

-Σίγουρα όχι στο επιχείρημα περί σημιτικής καταγωγής των Μινωϊτών. Το ακούμε από τη δεκαετία του 1960 όταν το «διακήρυξε» ο Κορντον.

-Σίγουρα όχι στο ότι σκοτεινοί κύκλοι ζητούν την «ανεξαρτησία της Κρήτης από την Ελλάδα». Οι σκοτεινοί κύκλοι δραστηριοποιούνται σε αυτήν την «οπτική» επισήμως από τη δεκαετία του 80 και μάλιστα ενέπνευσαν στην εξύφανση μιας Εκλεκτικής Συγγένειας κάτι καλόπαιδα στην Κέρκυρα που ζήτησαν το ίδιο προσφάτως .

-Σίγουρα όχι στο ότι «υπάρχει σιωνιστική προπαγάνδα». «Κύκλοι» στο Ισραήλ πάντα είχαν μια ιδιαίτερη αγάπη στην Κύπρο και στην Κρήτη, για λόγους όχι μόνο αρχαιολογικούς και ιστορικούς και τουριστικούς, αλλά γεωπολιτικούς (από το 1948 και εφεξής).

Το “πρόβλημα» δεν είναι αν έχει δίκιο ή όχι η κυρία Τσιποπούλου που-με ή χωρίς τσίπα δεν με αφορά να το σχολιάσω- δήλωσε ό,τι δήλωσε. Μάλιστα , η αφεντιά μου, για να ρίξει λίγο λάδι στη φωτιά , θα σας επισημάνει την ιστοσελίδα που ακολυθεί, για να πληροφορηθεί , όποιος το επιθυμεί, παρόμοια με της κυρίας Τσιπ επιστημονική θεωρία. http://www.ellhnismos.org/archive/index.php?t-98.html

Πάω στο πού είναι ακριβώς κατ εμέ, «το πρόβλημα». Το πρόβλημα είναι στην αντίδραση του « νεαρού αρχαιολόγου, επιμελητή της έκδοσης, κ.Κωστή Χρηστάκη, που δήλωσε: «Είτε αρέσει είτε δεν αρέσει σε κάποιους οι Μινωίτες ήταν σημιτικό φύλο».

Κύριε Χρηστάκη,

Ούτε σας ξέρω , ούτε με ξέρετε, και ουδεμία αιτία έχω να θέτω υπό αμφισβήτηση τις πανεπιστημιακές περγαμηνές σας και τον επιστημονικό σας ζήλο. Εύχομαι δε να έχετε μια λαμπρή καριέρα και στα τέλη της επαγγελματικής ζωής σας, κάνοντας τον επιστημονικό επαγγελματισμό σας , να πείτε μέσα σας «έπραξα, μίλησα, έγραψα, δήλωσα , λειτούργησα προς όφελος της Επιστήμης , του πολιτισμού της χώρας μου και της ευρύτερης Υπόθεσης που λέγεται Πρόοδος της Ανθρωπότητας». Σας το εύχομαι ολόψυχα. Επίσης, διευκρινίζω πως δεν ήμουν «αυτήκοος μάρτυς» στην εκδήλωση του Επιμελητηρίου, και συνεπώς, κρατώ και μια επιφύλαξη για τον τόνο και το ηχόχρωμα της φωνής σας όταν είπατε « είτε αρέσει είτε δεν αρέσει».

Υπάρχει καπου όμως κρυμμένο ένα μικρό ΟΜΩΣ , που όσο πιο πολύ βγαίνει στο φως, τόσο μεγαλώνει : Έτσι στυγνά ΟΜΩΣ και «με κατηγορηματικό τρόπο» όπως είναι γραμμένο από το Μανώλη Κοκολακη στο ΕΘΝΟΣ, συγγνώμη, αλλά δίνει την εντύπωση πως λειτουργήσατε -ελαφρώς ή αρκούντως βαριά δεν θα βάλω ζύγι- με μια δόση επιστημονικού φασισμού και δεν θα πω επιστημονικοφανούς φασισμού, γιατί πρόθεσή μου δεν είναι να σας προσβάλλω καθ οιονδήποτε τρόπο. Εννοώ, δεν έχω λόγο να μην αποδεχθώ ότι μπορεί να καταλήξατε στο «ασφαλές συμπέρασμα» περί των Σημιτών Μινωϊτών μετά από μία –κατά τη γνώμη σας- «ενδελεχή έρευνα». Επιστημονική λοιπόν και όχι επιστημονικοφανής η άποψή σας. Πού έγκειται ο κατ εμέ φασισμός;

Στο ότι , επειδή είθισται τα τελευταία εκατοντάδες χρόνια που υπάρχουν επιστήμονες να εμφανίζονται θεωρίες που η μία ανατρέπει την άλλη, να γίνονται και λάθη και να ανατρέπόνται πεποιθήσεις και έρευνες επιστημόνων που πέθαναν μέσα στα εργαστήρια τους πάμφτωχοι ή να δικαιώνονται αυτοί οι «πεθαμένοι» , επειδή «είθισται» λοιπόν, θεωρώ άκρως αλαζονική και φασιστική τη διατύπωση «είτε αρέσει είτε όχι». Είναι σαν να λέτε πως έχετε εσείς μόνος το προνόμιο να διατηρείτε ορθο-λογική στάση στα πράγματα , στα φαινόμενα, στην Ιστορία, στην Επιστήμη, και όλοι όσοι τολμούν να πουν πως έχουν αντίθετη γνώμη ή τοποθέτηση, έχουν συναισθηματικα ή αισθητικά κίνητρα (εξού πιθανόν και η επιλογή του ρήματος «αρέσει»).

Να πω και γω μια λέξη της μόδας; ΕΛΕΟΣ κύριε! Είμαστε υπερ- κορεσμένοι από διαφόρων ειδών φασίζουσες στάσεις τον τελευταίο καιρό, άλλη μια και δη διά στόματος νέων επιστημόνων δεν μας χρειαζόταν. Θέλετε να πω ότι «οι Μίνωες είναι Έλληνες και ότι μισούν την Ελλάδα και τον ελληνισμό όσοι πρεσβεύουν πως οι Μινωϊτες είναι Εβραίοι»; Κύριε Χριστάκη, «Είτε το πιστεψετε είτε όχι», για να κάνω και γω χρήση του είτε –είτε σαν εσας, δεν εξετάζω αυτή τη στιγμή το ποιας καταγωγής ήταν οι Μινωϊτες , τι σφραγίδα κουβαλούσε ο Μινώταυρος πριν καταλήξει στην κρεαταγορά και αν ο Δίας αγάπησε την Ευρώπη η οποία ήταν από τη Σαχάρα ή αν ο δίσκος της Φαιστού «μιλάει» Φαρσί και αναφέρεται σε ρήσεις του Κομφούκιου με απεικονίσεις βασανιστηρίων των Φαλούν Γκονγκ με ένα μισοφέγγαρο ισλαμικό κάπου στη μέση. Δεκάρα τσακιστή δεν δίνω. Αυτό που μου τη δίνει είναι η λεκτική φασιστική βία , και κυρίως αυτή που προέρχεται από στόματα επιστημόνων και δη πολλά υποσχόμενων.

Τα θέσφατα και τα αξιώματα και τα δόγματα στην Επιστήμη φαντάζομαι ότι εξακολουθούν να υπάρχουν μόνο και μόνο για να βοηθούν τον «επιστήμονα» να μην πανικοβάλλεται και να μη τρελλαίνεται στην ατέλειωτη απορία που του δημιουργεί το υπέροχο και κυρίαρχο Σύμπαν με τα μυστικά του. Αξίωμα και αλήθεια στην επιστήμη, από ένα σημείο και μετά, συγχωρέστε με, αλλά είναι μόνο ο συμβιβασμός και η συμφωνία όλων των μελώ της επιστημονικής κοινότητας πως «αναγκαζόμαστ廨να δεχθούμε σε όλα και παντού μια Αρχή, προκειμένου να βρούμε τρόπο και μέθοδο ερεύνης. Εξού και ο επιστήμονας, είναι –θα πρεπε να είναι –ταυτισμένος, με την ταπεινότητα, την καταλλαγή, την ελευθερία, την επιφύλαξη, τη μετριοπάθεια. Αποφεύγει αφοριστικές εκφράσεις και δεν δηλοί πλέον γενναιότητα το να πει ως άλλος Γαλιλαίος «κι όμως γυρίζει» , γιατί απλούστατα, κανείς -στη Δύση τουλάχιστον- δεν θα τον ψέξει εκφράζοντας την άποψη του. Το πρόβλημα λοιπόν, δεν είναι το περιεχόμενο της επιστημονικής τοποθέτησης σας. Είναι η βίαιη ακύρωση των κοινών θνητών που έχουν διαφορετική σκέψη από σας. Σαφώς και έχετε δικαίωμα να σκέφτεστε ακυρωτικά για τον οποιονδήποτε. Αλλά όταν επιβάλλετε την άποψη σας με τον τρόπο που επιλέξατε στο επιμελητήριο, τότε εγείρετε ξανά το ζήτημα του επιστημονικού, αλλά και του κοινωνικού και του πολιτικού ρόλου και της «σύγχρονης» στοχοθεσίας της σημερινής επιστημονικής κοινότητας στο παγκοσμιοποιημένο και αλληλοδιαπλεκόμενων δεδομένων πλαίσιο». Δεν ζούμε υπό ναζιστικό καθεστώς. Στην Κρήτη πολύ περισσότερο. «Είτε σας αρέσει είτε όχι», υπάρχουν πλείστοι όσοι επιστήμονες που διαφωνούν επί του συγκεκριμένου μαζί σας και άλλοι τόσοι που δεν θα είχαν κανένα λόγο να μην ακούσουν ήσυχα και τη δική σας τοποθέτηση , αν την εκφέρατε πιο …πολιτισμένα, πιο ευγενικά και ήσυχα έναντι των -αψίκορων κατ εθιμον- Κρητών που σας παρακολούθησαν προχθές και με μία –τυπική έστω- πινελιά επιστημονικής επιφύλαξης.

Γιατί, αρκεί να σας πω, ότι ακόμα δεν έχουν καταλήξει οι επιστήμονες για το Big Bang , την αρχική Αιτία, πόσο μάλλον να καταλήξουν και να τα βρουν, στο ποιας καταγωγής ήταν οι Μινωϊτες. Συγγνώμη κιόλας, αλλά ούτε εσείς, ούτε γω πιάνουμε τον ταύρο απ τα κέρατα διατρανώνοντας «κατηγορηματικά» τη θέση μας για την καταγωγή των Μινωϊτών. Εκτός αν εκτιμάτε «είτε μου αρέσει είτε όχι» πως το πρόβλημα της ανθρωπότητας αυτή τη στιγμή εξαντλείται και συνοψίζεται στις εβραϊκές θεωρίες περί καταγωγής, στις ισπανικές περί Βάσκων που πρέπει να βρουν την εθνικα μυθοποιημένη νομιμοποίηση τους για να ανεξαρτητοποιηθούν από την Ισπανία, ή στους φόβους Ελλήνων για εντατικοποίηση πολλών ειδών προπαγάνδας άρα και σιωνιστικής λες και η προπαγάνδα ως πρακτική άρχισε και τέλειωσε επί γης με τον Γκαίμπελς.

Πιστέψτε με, και σας το λέω με συμπάθεια και διόλου ειρωνεία, δεν αξίζει να μιλάτε με τόση σιγουριά , ελαφρώς φασίζουσα όπως προείπα. Οι ανακαλύψεις, είναι ενίοτε κατασκευάσματα αυστηρά περιορισμένων κινήτρων , στόχων και άρα εγκλωβισμένες σε χρονοδιαγράμματα. Όταν το χρονοδιάγραμμα λήξει, μαζί με το τέλος «της ανακάλυψης», ξεχνιέται και ο Κύρος ο Γρανάζης, ο ευθυνόμενος για την κατασκευή της. Και αν παρ ελπίδα ξεθαφτεί από τη λήθη, ο επιστήμονας Κύρος αυτός , κανείς δεν θα ενδιαφερθεί να μάθει τη δική του καταγωγή. Παρά μόνο να μάθει γιατί και πώς οδηγήθηκε σε ανακαλύψεις –κατασκευές.

Advertisements

Σχόλια»

1. Canis - Ιουλίου 21, 2009

Ενδιαφέρον τόσο το γεγονός όσο και ο σχολιασμός σας.
Η αρχαιολογία βέβαια δεν είναι καθαρή επιστήμη, είναι μια μέθοδος η οποία με την χρήση αφενός της σκαπάνης και αφετέρου της συνθετικής σκέψης παράγει προς απόδειξη θεωρείες, γεγονός το οποίο πιστεύω πως γνωρίζει ο εν λόγω κύριος.

Αυτό που ίσως σας διαφεύγει είναι πως η δήλωση του αυτή ακουλούθησε ως αντίδραση στην κυριολεκτικά φασιστική συμπεριφορά παρευρισκομένων, οι οποίοι διέκοψαν μια ομιλία ανίκανοι ή απρόθυμοι να την τοποθετήσουν στις ακαδημαϊκές της διαστάσεις. Είτε λοιπόν τους αρέσει είτε όχι ομιλίες αυτού του περιεχομένου θα εξακολουθούν να γίνονται και η ακαδημαϊκή κοινότητα θα καλείται πάντα να τις προασπιστεί από κάθε λογής πολιτική επιβολή.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: