jump to navigation

«ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ» Σεπτεμβρίου 24, 2009

Posted by mariandr in παλαιότερα κείμενα του 2009, Ελλάδα, Πολιτική.
trackback

«Πες κάτι ρε συ για τις εκλογές..κανα νέο; Καμιά κρυφή δημοσκόπηση; Καλά , διακοπές κάνεις ακόμα; Τίποτα δε γράφεις, τίποτα δε λες..»

Καταρχάς, λέω και τονίζω: Δηλώνω συγκινημένη για τη νίκη του Θρύλου μου επί της ΑΕΚ. Μία –ακόμα- χθεσινοβραδυνή εξέλιξη που μου φτιαξε την ήδη «φτιαγμένη» μου διάθεση.

ΟΚ,, ξέρω ότι θέλετε αδέλφια να μάθετε τι εννοώ «φτιαγμένη» διάθεση. Λημεριάστε και διαβάστε:

Aν επιμένετε να γράψω κάτι «πολιτικό» εν όψει «εκλογών», θεμιτό από μέρους σας, αθέμιτο για μένα. Δεν με «φτιάχνει» το κλίμα , με ξενερώνει. Ποιο κλίμα; Το εγχώριο με το συγχώριο. Το μόνο που μ εφτιαξε, και που θα το μοιραστώ μαζί σας γιατί το θεωρώ φυσικά και αυτονόητα πολιτικό θέμα, είναι αυτό που ανέκυψε με τα εθνίκια. Τα εθνίκια μ εφτιαξαν τρελλά. Αλήθεια, εσείς τον πήρατε χαμπάρι το νέο όρο; Κι αν ναι, τι είστε; Εθνίκι ή καθίκι;

Τα παίρνω από την αρχή. Άκουγα προχθές το φίλο μου το Νεοκλή Σαρρή. Τον σέβομαι βαθύτατα, όχι ως μεγαλύτερο ή ως πανεπιστημιακό, δεν αναφέρομαι στα αυτονόητα. Τον σέβομαι βαθιά για το μη αυτονόητο: Για το γεγονός ότι είναι μέλος της εν Ελλάδι μειονότητος που πιστεύει στον πατριωτισμό και στη Δημοκρατία. Πάω παρακάτω γιατί θα με πείτε γραφική, το ξέρω, και προς το παρόν μ απασχολεί να μια η γράφουσα , το «γραφική» θα το κουβεντιάσουμε άλλη βολά,Λημεριάζοντας μετεκλογικά, Θεού θέλοντος (κι όχι λαού, μην διακορεύουμε τις ελληνικές εκφράσεις) .Έλεγα λοιπόν πως άκουγα κι έβλεπα το Νεοκλή Σαρρή στο High Channel. Δυστυχώς, όχι από την αρχή, καθώς ήμουν μάρτυρας σε μια από τις –συνήθεις-πολιτισμένες σκηνές, που θέλουν ένα γονιό να διαολοστέλνει τον έφηβο γυιο του βγαίνοντας στα μπαλκόνια της πολυκατοικίας, επειδή ο ιός «τον έγραφε». Ήμουν λοιπόν στο μπαλκόνι και προσπαθούσα ως φιλομαθής και όχι περίεργος πολίτης να δω από πού ακριβώς ακούγεται η φωνή του συμπαθούς και χρυσορρήμονος γονέα, οπότε καθυστέρησα και δεν είδα την εκπομπή από την αρχή. Ο Σαρρής έλεγε πώς και ποιοι και πότε .. «ανακατεύτηκαν», ποια δηλαδή μέλη από τη δική του κομματική οργάνωση ήθελαν να πάνε στο ΣΥΝ και ποια έφυγαν ή πήγαν στον Παπαθεμελή και τέτοια… Και εν τη ρύμη του λόγου του, αναφέρθηκε ο Χριστιανός και σε ένα άρθρο του Ξυδάκη στην «Καθημερινή». Ιδού και το άρθρο: Τίτλος του :

Ποιος είναι «εθνίκι»

Του Νικου Γ. Ξυδακη

Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ στον γνωστό δημοσιογράφο Στάθη Σταυρόπουλο να τεθεί επικεφαλής του ψηφοδελτίου Επικρατείας και η εν συνεχεία αποπομπή του, προκαλούν τη σκέψη μας. Ας δούμε το λόγο για τον οποίο απεπέμφθη εντέλει ο Στ. Σταυρόπουλος από την πρώτη θέση του ψηφοδελτίου. Οπως ο ίδιος έγραψε δημοσίως, και όπως από προχθές ήδη εφημολογείτο στις αίθουσες Τύπου, ο δημοσιογράφος εξαιρέθηκε διότι μερίδα του ΣΥΝ τού προσήψε τη ρετσινιά του εθνικιστή. Δηλαδή; Τι δηλαδή; Είναι απλό: αν καταλαβαίνουμε καλά τη χροιά και το ειδικό βάρος του όρου «εθνικιστής», όπως το εννoούν ένιοι της αντιεθνικιστικής Αριστεράς, ο Στάθης είναι «εθνίκι», πατριώτης, Ελληναράς· μάλιστα, ως βουλευτής, μπορεί να υπερψήφιζε θέσεις των εθνικιστικών ΚΚΕ και ΛΑΟΣ…

Απορία: Είναι σαφές πώς αντιλαμβάνεται ενιαία ο ΣΥΡΙΖΑ τον εθνικισμό, τον πατριωτισμό, την εθνική ανεξαρτησία, την εθνική κυριαρχία; Κι αν ναι, αυτή η ενιαία και αρραγής εννοιολόγηση βρέθηκε κατάφωρα αντίθετη με την ιδεολογία τού παρ’ ολίγον επικεφαλής του ψηφοδελτίου; Αμφιβάλλω αν έχει ξεκάθαρη πολιτική και ιδεολογική πλατφόρμα ο ΣΥΡΙΖΑ για τα εθνικά ζητήματα· με ιδεοληψίες μάλλον και ρητορικές ασάφειες πολιτεύεται. Και με παλινωδίες: όπως λ.χ. στην αντιμετώπιση του Σχεδίου Ανάν· όταν με οριακή πλειοψηφία το κεντρικό όργανο του Συνασπισμού ετέθη υπέρ του Σχεδίου, ενώ ο τότε ευρωβουλευτής και μετέπειτα πρόεδρος Αλ. Αλαβάνος αρθρογραφούσε εναντίον.

Η ιδεοληπτική και ορθοτομούσα Αριστερά, που απέκλεισε τον «εθνίκι» Σταυρόπουλο, προσλαμβάνει επιλεκτικά τον Διαφωτισμό· αφαιρεί τον ριζοσπαστικό εθνικισμό, τον προοδευτικό πατριωτισμό, κρατάει το διεθνισμό της σοβιετοκίνητης Κομιντέρν, συγκερασμένο με έναν αφηρημένο κοσμοπολιτισμό, περιέργως τον ίδιο με του υπερεθνικού καπιταλισμού που καταγγέλλει.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, με αβαρίες και απλουστεύσεις, με υποκλίσεις στο κυρίαρχο αποστειρωμένο λαϊφστάιλ των γκόλντεν μπόις και της φυλής των αεροδρομίων, η Αριστερά εγκαταλείπει την ακόμη επίκαιρη κληρονομιά του δημοκρατικού πατριωτισμού του ΕΑΜ και του ριζοσπαστικού εθνικισμού, την εγκαταλείπει βορά στην άκρα δεξιά. Και εις επίρρωσιν, κανιβαλίζει αυτάρεσκα έναν δικό της άνθρωπο.

Καταλαβαίνετε τώρα, πόσο ενθουσιάστηκα με το άρθρο; Καταρχάς , έμαθα κάτι καινούριο! Τη λέξη «εθνίκι»! Και δεύτερον , αδέλφια μου αλήτες πουλιά: Το άρθρο αυτό , παρουσιάζει και εκθέτει  ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ τη σκέψη όλων εκείνων των Ελλήνων που έχουν καταλάβει εδώ και καιρό ότι , στη χώρα τους (τουλάχιστον) Η ΜΟΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΑΡΚΤΗ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ –παλιότερη ή νέα δεν έχει πια σημασία- ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙΝΗ ΜΕΤΑΞΥ ΕΘΝΙΚΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΘΙΚΙΩΝ. Δεν υπάρχει καμία «πολιτική» σε καμιά ΝΔ και σε κανένα ΠΑΣΟΚ και σε κανένα ΣΥΝ. Υπάρχουν μόνο (συγκεκριμένα) άτομα –«πολιτικοί» στα προαναφερθέντα κόμματα που χωρίζονται σε «εθνίκια» και «καθίκια» και που θέλουν να μεταλλάξουν την –ήδη ρε παιδιά μεταλλαγμένη, κι άλλο;;;;;- Ελλάδα.

Μόλις έπραξα αυτό που επιθυμούσατε αδέλφια. Μίλησα κι έγραψα «κάτι για τις εκλογές». Φυσικά, μην πέσετε στην παγίδα. Δεν πιστεύω να καταλάβατε ότι το «εθνίκι» είναι απαραιτήτως «καλό» και ειλικρινές και έντιμο και το «καθίκι» απαραιτήτως κακό και ανειλικρινές και ανέντιμο.

Φυσικά και η μοναδική , ουσιαστική και υπαρκτή πολιτική αντιπαράθεση μεταξύ εθνικιών και καθικιών που συνεχίζεται με αμείωτη ένταση στη χώρα μου, έχει φάσεις, ημίχρονα, αλλάζει ή συντηρεί ή αναζητεί διαιτητές, ενώ οι ανήκοντες στα εθνίκια και στα καθίκια, έχουν αρκετούς υποκριτές στους κόλπους τους και σύγχρονους «εμπόρους των Εθνών», κι όχι μόνο ανυπόκριτα, ρομαντικά εθνίκια ή καθίκια.

Αυτή η κατάσταση, ναι, «με φτιάχνει», γιατί παρουσιάζει όντως ΤΡΟΜΕΡΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΑΙ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ…

Και βέβαια, ας επαναλάβω με άλλα λόγια :  Σωστά ο κ Ξυδάκης μιλά για μια «ιδεοληπτική και ορθοτομούσα Αριστερά, που απέκλεισε τον «εθνίκι» Σταυρόπουλο, προσλαμβάνει επιλεκτικά τον Διαφωτισμό· αφαιρεί τον ριζοσπαστικό εθνικισμό, τον προοδευτικό πατριωτισμό, κρατάει το διεθνισμό της σοβιετοκίνητης Κομιντέρν, συγκερασμένο με έναν αφηρημένο κοσμοπολιτισμό, περιέργως τον ίδιο με του υπερεθνικού καπιταλισμού που καταγγέλλει», αλλά, αν κοιτάξουμε και στη –αλήθεια, υπάρχει ακόμα στην Ελλάδα;;;;;- Δεξιά, δε νομίζω ότι ο κ Ξυδάκης τουλάχιστον, θα δυσκολευθεί να τη χαρακτηρίσει επίσης ιδεοληπτική και ορθοτομούσα.

Τέλος, σημασία αδέλφια στη λεπτομέρεια: Είπα πιο πάνω πως η αντιπαράθεση εθνικιών και καθικιών, σχετίζεται και με το ρόλο των διαιτητών. Αν οι τελευταίοι βρήκαν δουλειά τη θελήσει και επιβολή και εμπνεύσει των καθικιών, δεν είναι της παρούσης. Το θέμα είναι ότι υπάρχουν και «συντονίζουν». Και αυτοί, είναι που με φτιάχνουν περισσότερο. Έχει τόσο ενδιαφέρον η αναζήτηση της ταυτότητας, προέλευσης και καταγωγής τους! Θα μου πείτε, στο χθεσινό πχ αγώνα μεταξύ του Θρύλου και της ΑΕΚ, πόση τελικά προσοχή δίνουμε σήμερα που ξημέρωσε στο διαιτητή και πόση μόνο στο αποτέλεσμα; Σωστά. Άλλωστε, όταν έχεις ένα Ζίκ ο, ασχολείσαι με τους διαιτητές; Και πάλι σωστά. Τι  γίνεται όμως με τις φορές που μιλάμε για πληρωμένους διαιτητές; Εδώ σε θέλω Πολυχρόνη. Γιατί , το ερώτημα δεν αφορά ειδικά τους φίλους του ποδοσφαίρου, αφορά τους Έλληνες της Ελλάδας του 2009, μιας ακόμα χρονιάς εντός της «νέας εποχής»…

Advertisements

Σχόλια»

No comments yet — be the first.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: