jump to navigation

Σούσι, πληγούρι και κουλούρι:(ή: το εννοιολογικό περιεχόμενο της ενσυναίσθησης) Ιανουαρίου 23, 2011

Posted by mariandr in Ελλάδα, Ελληνισμός στον Κόσμο, Ελληνική Διπλωματία, Εντυπώσεις, Κόσμος, Κείμενα του 2010, Κοινωνία, Μνήμες του λαού μου, Πολιτική.
trackback

-Δεν γνωρίζω αν ο Φαήλος τρώει σούσι ή πληγούρι και ποσώς μ  ενδιαφέρει, άλλωστε , όσοι με ξέρουν  πραγματικά, γνωρίζουν πόσο απεχθάνομαι τα κουτσομπολιά για τις επαφές «κάθε τύπου» του καθενός και την αδιακρισία εν γένει και εν είδει. Εγώ πάντως τρώω απ όλα τα φαγητα και όλο μου το φαϊ. Για αυτό, αυτό που ξέρω είναι ότι

από το κείμενο Κρανιδιώτη , η ατάκα που αδιαμφισβήτητα (ΚΑΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ) θα μείνει στην Ιστορία του παρακμιακού ελληνισμού, ήταν αυτή περί «ΥΕΝΕΔ του Μνημονίου». Ήταν , μία , δυστυχώς, αληθής διαπίστωση και δυστυχώς ευστοχότατη.  Η επανάληψη του «δυστυχώς» σημαίνει «μακάρι να μην είχαμε υποχρεωθεί να ναι  η χώρα μας σε τετοια θέση ώστε να μη γίνονταν τέτοιες διαπιστώσεις.

-Δυστυχώς όμως, Θέμο μου, δεν έχω ωριμάσει ακόμα όπως εσύ (καθόλου δεν σε ειρωνεύομαι) για να «συμβιβάζομαι» όπως εσύ, άλλωστε, αναμετάξυ μας τώρα , έλα στη θέση μου αγόρι μου, απόκτησε λίγο empathy *γιατί είσαι ευφυέστατος, γιατί να συμβιβάζεσαι όταν δεν έχεις κάτι ούτε για να το χάσεις ούτε για να το κερδίσεις; Αρα, η δική σου ατάκα «..πολύ καλύτερη ιδέα είναι να συμβιβαστούμε ως χώρα με τη Ζίμενς όπως έκανε ολόκληρη Αμερική κι έχει προτείνει, νομίζω , κι ο Παμπούκης, παρά να κυνηγάμε τις ουρές μας», είναι κατανοητή (εξού και , ως προείπα, δεν σε ειρωνεύομαι)αλλά, δεν μ αγγίζει ρε αδέλφι, δεν μπορεί να «γράψει» μέσα μου κι έξω μου.

-Δυστυχώς, δεν ξέρω αν παλεύω μέσα μου ακόμα το «Αντίσταση κι Ανάκαμψη» του Χριστόδουλου, σαν δονκιχωτική απάντηση ή ψυχωσική αντίδραση στον «συμβιβασμό», αλλά σίγουρα και δυστυχώς, παραμένω βαθιά δύσπιστη. Πχ, δυστυχώς παραμένω δύσπιστη, φερειπείν, στο αντιμνημονιακό κίνημα του Μίκη Θεοδωράκη. Είναι που θυμαμαι ως καμήλα ή ελέφας(επιλέξτε ζώο) τις αλήστου μνήμης εποχές που ο Μίκης , αφήνοντας τη μουσική αρμονία, επιδιδόταν σε Κολομβιανά ταξίδια κι ανακάλυπτε πως ο «κύριος Χριστόδουλος είναι Χομεϊνί». Τώρα , να γίνει αυτός, στο φεύγα της ζωής του, Χριστόδουλος στη θέση του Αρχιεπισκόπου των Ελλήνων και να μου διδάξει την αξία και τη σημασία της ρίζας μου και του πολιτισμού μου, ε, σόρυ, αλλά πάει πολύ. Με κουράζει, δυστυχώς, και μου εντείνει το αίσθημα βαρεμάρας, δυστυχώς. Βέβαια, η μετάνοια είναι μαγικό πράγμα. Ο καθένας εχει δικαίωμα  σ αυτήν. Αλλά ο μετανοημένος, ζητά συγγνώμη, αλλιώς, κάτι κάπου κολλάει, δυστυχώς.

-Δυστυχώς, η μετάνοια στις μέρες μας, λέγεται «αναδιάρθρωση». Είμαι τόσο αλαζών κι αμετανόητη ελόγου μου όμως, που, μόλις διαβαση ή ακούσω κάποιον να αναφερει αυτή τη λέξη, κάτι μου ρχεται, όλες μου οι αισθήσεις πλην του λίμπιντο όμως, ανεβαίνουν, και γίνομαι .. τουρκος, χειρότερη από Γκλέτσος ένα πράγμα ( είναι και ..τζάμπα κύριε Χατζηδάκη μου, μα γιατί πτοείσθε με τα τζάμπα κινήματα σαν αυτά των διοδίων, ουδόλως καταλαβα…) και παραπέμπω στην ίδια την κυβέρνηση που μερίμνησε να διαψεύσει (ακρως προσεκτικά, πλην, διέψευσε) αυτά τα «αμιγώς τεχνοκρατικά και πρακτικά», «διευκολυντικά» για την Ελλάδα σχεδια αναδιάρθρωσης που κάποιοι «οικονομολόγοι», «μετριοπαθείς», «μη συνωμοσιολόγοι», «αντικειμενικοί διαχειριστές», βάλθηκαν να μας εξηγούν και να μας διαφωτίζουν για «το πραγματικό ενδεχόμενο διευκόλυνσης αρκεί να … και με αντάλλαγμα να…». Φούντωσα, δυστυχώς!

-Δυστυχώς, γιατί συνήθως είμαι πολύ ήρεμη. Οκ , αληθέστερα: δείχνω πολύ ήρεμη. Αλλά τούρμπο μπορώ να γίνω, δυστυχώς για μένα. Τούρμπο πχ, γίνομαι που όταν έγραφα στην ‘Α’ πριν …αιώνες για το ξεπούλημα συγκεκριμένων νησιών σε συγκεκριμένους «ξένους», ήμουν, μαζί με άλλους συναδέλφους, επιεικώς και τουλάχιστον γραφική. Τώρα, τα κυριακάτικα εντυπα αντιγράφουν ανακαλύπτοντας και ανακαλύπτουν αντιγράφοντας «το ξεπούλημα» και τις «εισβολές» αφού, δεν γίνεται αλλιώς, δυστυχώς: Αφενός πρέπει να το γράψουν αφού τα «ξένα» εντυπα τα γραφουν επισήμως πια, και αφετέρου πρέπει να διαφημιστεί το πράγμα, για να προχωρήσει η «συνεργασία» επιτέλους και να ανασκουμπωθούν οι «επενδυτές». Δυστυχώς, μεα κούλπα, αλλά, τώρα ήρθε η σειρά μου να αναθεωρήσω και να επανατοποθετηθώ: Μια χαρά είναι το ξεπούλημα. Δηλώνω ότι από δω και πέρα  θα τρώω κουλούρι Χαλούκ Οκουτούρ (Θέμο…ωριμάζω!!!) στο μαγαζί της Ομόνοιας που θ ανοίξει ο καρντάσης επιχειρηματίας. Φυσικά –κι όχι δυστυχώς- ποσώς μ αρεσει το κουλούρι Θεσσαλονίκης, ποιας Θεσσαλονίκης; Στην «Ιερουσαλήμ των Βαλκανίων», αναζητούν για τη γειτονιά του καραβάν σαράϊ επενδυτές , η  «ελληνική» γεύση κουλουριού σε τι συνίσταται ακριβώς άρα; Χώρια ότι-μια που ο λόγος για τη γεύση και δυστυχώς- μυστική συνταγή αλα κόκα κόλα νοστιμιάς δεν διαθέτει πια το κουλούρι στην Πανεπιστημίου, απλώς είναι φρεσκο. Δίκαια λέει κι ο Πεταλωτής να ξεπεράσουμε τις προκαταλήψεις λοιπόν , μόνο που,

-δυστυχώς κύριε Πεταλωτή μου, ανακαλύπτω πως , μια που αναθεωρώ κι γω και αναδιαρθρώνομαι ωριμάζοντας, θα πρεπει να βγάλω απ την ιστοσελίδα κάτι παλιά κείμενα για τη Θράκη και τους Ροδοπαίους και τους Πομάκους κι όλους αυτούς, γιατί δυσχεραίνω ως λιθαράκι στη χολή την προσέλκυση τουρκικών κεφαλαίων και στα εργοστάσια της Θράκης, αφού η Ιστορία αποδεικνυεται πως συμβάλλει στην παγείωση..προκαταλήψεων, δυστυχώς.

-Δυστυχώς, πρέπει και να φαμε όμως. Λημεριάστε να ξεκουραστείτε όπως επιτάσσει η κυριακάτικη ελληνοπρεπής ανάπαυλα να φαω κι εγώ _όχι σούσι ούτε πληγούρι- αλλά  ιμάμ μπαϊλντί. Τι να κάνω και γω, συνήθως τρωω ιμάμ το καλοκαίρι. Μια που είπα να συμβάλω στην άρση των προκαταλήψεων ώστε να προσελκυθούν κεφάλαια χαριν του νέου πατριωτισμού, ε, ας φαω ιμάμ και το χειμώνα, κι ας  είναι οι μελιτζάνες πανομοιότυπες μεταλλαγμένα , γενετικά τροποποιημένα καλαμπόκια.

Ώρα καλή.

** οχι, empathy δεν σημαίνει να γίνει κάποιος ..εμπαθής, αλλά να αποκτήσει ‘ενσυναίσθηση’

Σχόλια»

No comments yet — be the first.

Σχολιάστε

